Göksäter helt enkelt! 10.03.09

Så svårt var gardinproblemet.. Lade ut mindre än 1000 kr, men kunde lätt lagt ut det dubbla om det känts nödvändigt bland pinaler. Men det gjorde det inte. Ni vet, något nytt, något gammalt, något blått och något lånat, i vilken ordning det nu ska va. Haha. Soffan är blå, huset får vara lånat, gammalt... det får väl vara de gamla gardinerna och det nya.. a dom nya gardinerna haha.

Efter biltur i vad som kändes en evighet på väg dit, och solen i ögonen - så hittade jag mina gardiner! I alla fall till köket och TV-rummet! Får ju använda lite av det vi redan har ju, men i rummen som syns mest är det kul med nytt. Och nu önskar jag att jag hade en kamera som ville vara med.. Men det får bli när de är på plats istället =) Går vi vidare i gardinerierna så ska jag sy de till köket. Det kan bli spännande! Hittade massa tyger som var fina, och metervis var de inte så dyra. Men jag skulle ha måååånga meter, så det slutade med att det blev billigare att köpa färdiga till de stora fönstren och sy till de mindre för att det är kul med något som inte är färdigt från affär. Så man har något eget =) Hittade så mycket käckt som kuddöverdrag till soffkuddar, mattor. Ja oj vilken matta.. fast för 1200 spänn. Den hade jag velat ha. Svart bakgrund men ändå gråmelerad, röda rosor med stjälkar och lite blad 170x240. Den var så fin. Sedan till "fynd" jag föll för var ett sött ställ för katt och hund skålarna var. Typ elfenbensvita.. (Svarta var slut) på Lotten's är det fisk-skelett som silveremblem och på Gruz's ställ är det hundben. Så söta så ^^ Tror minsann det får bli en liten tur dit till när vi kommit i ordning lite. Försökte hitta gardinerna på nätet, men det gick inget bra..

Annars idag var det jag och Lisa hos damerna i morse, och det gick bra. Och vi fick en liten överraskning i form av en söt ettrig kvigkalv efter Dundee. Det var lite kul för mammans nummer var 877 och kalvens nummer blev 988. En högre siffra före och dubletter av siffran under, efteråt ^^ Är sånt ödet eller slumpen? ;)

 Sedan var det en rådgivare hemma 3-4 timmar som ingick i en kurs pappa gick. Det var intressant. Men uttröttande för hjärnan. Haha. Hur ska det gå att läsa i 2 år ;)

Skulle tränat bodypump ikväll vid 19 tänkte jag, men kom hem från Göksäter vid 18 och skulle ha in hästar och  mocka så det fick va. Men imorgon är det boxing, det är kul! Och utmattande!

Well well, nu går snart ögonen i kors här ^^ Ledig imorgon och tänkte se om jag kunde hitta någt gott träningslinne. Det är svårt!

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0