Brysselrymlingar och mer snö 10.02.25

Mamma, pappa och Rebecca är i Bryssel hos moster, hennes man och min mini kusin Axel =) Vilket betyder att jag, Gruz och Luckie är aaaaalldeles ensamma.. Nee, det är vi inte. Madde, Andreas, Robert och jag delar på jobbet. Men i huset är vi ensamma. Igår lämnade vi 4 slaktkor som gick där till ingen nytta. En gammal, 2 ej dräktiga och en aurus. GOTT! Mer mat och plats till rekrytering :)

Igår strödde jag för korna och kalvarna. Och idag tvättade jag golvet hos kalvarna i ensamboxarna. De var några som varit lite dåliga i magen, och kladda är de bra på.. Så då fick vi tvätta golvet mellan boxarna och under boxarna. Så nu är det så fräscht så! -happyface- Sen fyllde jag upp 17 stora halmsäckar som jag kan kompl.strö inför helgen med imorgon. Bar ut en till kalvningsboxen med. En ko och en kviga som kör marathon om vem som ska först haha. Eller sist kanske eftersom ingen av dme klämt ut dem än. Haha. Inte dags riktigt än va klart, men hellre en dag mer i boxen när det är plats än att bära kladdig kalv och försöka mota bort 20 extra mammor som garanterat klämt ut den själv allihop om man frågade dem. Haha. Ne lugn och ro ska det va. Och rent!

Well well.. Vad mera.. Jo längtar till huset så klart.. kollar på gardiner och pinaler. Fast hittar bara saker som-får-väl-gå-bra-om-man-inte-hittar-annat-känslan. Har iofs bara tittat på www.jotex.se och www.celbes.se Tips på sida någon? Hittar jag fint tyg går det att sy med. Men skönt med färdigt, sy är inte favoriten liksom och trägardiner är ju inte så  snyggt tror jag xD. Sen vill jag ha nya träningskläder. De gamla jag hade var ju mjukisbraller som fick duga innan jag kom i jeansen igen. Och nåra andra har jag inte. Så ska nog investera i ett par eller 2.

Men så länge får det gå bra att bara längta och städa ur det gamla. Tid tar det det med. Men liksom fast i läget att möblerna ska ut. Och det är mängder SNÖ.. = funkar inte så bra. Nu ska jag ut och ta in hästarna från snön, och sen åka och träna del 2 av 2 i februari månads-morot på gymmet westcoastfitness.munkedal.se 2 timmar bodycombat! oouch.. ;) Men 2 timmar bodypump gick ju bra så, det gör nog detta med. Man kan vinna presentkort mm. Inte så troligt att jag vinner för det gör jag aldrig xD Men har jag inte vart med kan jag definitivt inte vinna det haha. Men visst är det en bra morot. Träna dubbelt så mycket för chansen att vinna. Vinner man inte har man redan tränat ju haha. Och vunnit ändå. Lisa är med som tränare på bodycombaten idag så ska se och fråga henne när hon har tid att instruera mig i gymmet så man kan träna själv om man inte har tid att gå när det är pass-tid. Men ja.. Nu får jag gå och ta in hästarna om jag ska hinna! Ska sola halv 6 först.

KRAM!

Kommentarer
Postat av: pernilla

Gud va roligt det är och sitta och titta på allt som man vill köpa.. och inte mist gardiner..det gör ju så himla mycket..:)

jag såg nu att ni flyttar in fösta april och det är ju snart ju... gud va roligt.. jag kommer ihåg va roligt jag tyckte det var att flytta.. är det ett stort hus??

Kraam

2010-03-05 @ 12:12:10
URL: http://pernillha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0